Selamat Tahun Baharu 2020

Saturday, July 11, 2009

11 Julai datang lagi....



11 Julai...satu tarikh yang InsyaAllah akan saya ingat sampai bila-bila...

Pada hari ini, 18 tahun yang lepas, negara kehilangan seorang lagenda yang sehingga kini tiada galang ganti iaitu Allahyarham Mokhtar Dahari atau Supermokh..

Rasanya tak perlu diceritakan tentang kehebatan Allahyarham...saya hanya sempat menonton 3 tahun terakhir sebelum Allahyarham meninggal dunia khususnya ketika mewakili Kwong Yik Bank...

Apa yang saya mampu katakan, Supermokh memang seorang yang super...saya masih ingat bagaimana disekolah saya dan rakan-rakan membandingkan Allahyarham dengan Pele dan salah seorang daripada kami bercerita mengenai "mitos" ciptaannya iaitu bagaimana keduanya mempunyai sepakan deras...kata kawan saya kedua-dua berlatih sepak buah kelapa...

Apapun, persoalan yang terus berlegar, bilakah seorang yang sama dengan Supermokh dapat ditemui...Al Fatihah

Catatan Epain: Teringat buat Special Report pasal Allahyarham...sempat interview rakan sekampung Allahyarham...

No comments: