Selamat Tahun Baharu 2020

Wednesday, August 20, 2008

Dah agak dah...



Saya baru je bukak Utusan Online...n saya ternampak ni dulu "Chong Wei Dapat gelaran datuk"...

Seperti mana posting saya bertajuk Datuk, Atuk, Latuk, Granpa mengenai Nicol Ann David...ntah mcm mana saya boleh mengagak benda akan terjadi....

Saya tidak mempertikaikan niat Kerajaan Negeri PP untuk memberi gelaran..cuma kalau boleh biarlah dibuat pada masa depan...

Walaupun sekadar gelaran, namun ia akan memberikan tekanan tersendiri buat Chong Wei...ada banyak lagi yg perlu diburunya, Kejohanan Dunia, Piala Thomas, Sukan Asia, ALl England...

Biarlah dia buat apa yang patut dulu...Tapi kalau nak bagi jugak, apa kata bagi gelaran kepada pemenang pertama pingat Olimpik untuk Malaysia, razif-Jalani...atau pemenang pingat perak pertama, Yap Kim Hock-Cheah Soon Kit....

Setidak-tidaknya, bagi kat Misbun...dah lama dah Misbun pegang gelaran Haji...

Catatan Epain : Tak nak gelaran...nak sebesar-besar kurnia, macam dapat kawin dgn anak raja....

No comments: