Selamat Tahun Baharu 2020

Friday, August 22, 2008

Inilah pejuang...


Gambar Berita Harian

Semalam sesapa yang tonton Berita Tv baik RTM atau TV3, pastinya dapat menyaksikan lawatan Menteri KBS dan KP MSN yang melawat isteri Misbun Sidek yang sedang buat dialisis buah pinggang...

Datuk Ismail umumkan bantuan 50k terhadap Misbun...

Terus terang saya cakap, tak semua orang mampu berada di tempat Misbun...tinggalkan isteri yang sedang sakit demi negara untuk bantu Lee Chong Wei yang memenangi perak...

Bayangkan perasaan Misbun pada perlawanan akhir?...huh..sukar dibayangkan...

Petang ni pulak, masa drive balik, saya dengar Radio 24 membangkitkan isu, "wajarkah Misbun Sidek diberikan title datuk"...ramai pemanggil menyatakan wajar dan tidak kurang juga yang menyatakan title datuk untuk Chong Wei masih terlalu awal...

Tapi saya rasa, bagi Misbun, buat masa ini, bukan title datuk yang menjadi keutamaannya, kerana isteri tercinta adalah segalanya...

Chong Wei pula bakal menganjurkan perlawanan amal...belum confirm lagi, tapi kalau boleh saya cadangkan...apa kata Chong Wei vs Rashid Sidek...alaaa...macam Pete Sampras vs Roger Federer..."Battle of times"

Catatan Epain: Lawan saya nak?...Confirm 21-2, 21-2 saya kena belasah...

No comments: