Selamat Tahun Baharu 2020

Monday, January 18, 2010

2010 yang bermula dengan "panas"...

Selepas lebih 2 minggu..Epain kembali...

Bukan apa, sibuk sikit sebab tahun baru dan segala-galanya perlu baru...malahan saya pun baru balik dari Johor...

Tapi yang tetap "tidak baru" ialah saya tetap mengikuti perkembangan sukan tanah air ...

Pertama sekali sudah tentuny ucapan tahniah buat pasukan Selangor yang muncul juara Piala Sumbangsih menewaskan Negeri Sembilan tetapi Red Giants harus ingat ia hanyalah perlawanan pembukaan..banyak lagi yang perlu di harungi...

Dalam bebanyak peristiwa saya sebenarnya tertarik untuk komen "perlawanan tomoi tak jadi" yang membabitkan 2 giant, iaitu Datuk Seri Shahidan Kassim dan Dato' Zolkples Embong...

Apa tidaknya, semasa saya di Johor Bahru, saya tonton Sukan TV3 dan dalam "up sound" bahan tersebut, DS Shahidan mengajak Dato' Zol bertomoi atau bertinju...

Saya rasa itu bukanlah ucapan yang sepatutnya keluar drpd pemimpin tersohor seperti DS Shahidan..

Beliau bukan calang2 orang, bekas Menteri Besar dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO jadi tidak seharusnya kenyataan "budak kecik" dikeluarkan terhadap seorang lagi pemimpin yang tidak kurang hebatnya...

Saya puji dengan Dato' Zol yang tidak cepat melatah (atau mungkin takut jantung berdegup kuat kot Dato'?)...beliau beranggapan bahawa kenyataannya di salah anggap atau "misquoted" oleh orang lain....dan rasanya bila mengaitkan dengan DS Shahidan yang memimpin KOAM, agaknya ramai wartawan mampu mengagak siapakah gerangannya orang itu...

Apa pun, itu sebahagian daripada drama 2010 yang dibuka tirai DS Shahidan Kassim dan orang2nya walaupun 2009 sebenarnya telah ditutup dengan baik sekali....

Diharapkan, drama yang dicipta DS Shahidan itu sedikit sebanyak dapat membantu sukan negara yang bakal berdepan 2 temasya besar, Sukan Asia dan Komanwel yang jaraknya dipisah selama sebulan sahaja antara keduanya...

Jangan nanti, kita hanya dicap sebagai hebat berdrama tetapi atas gelanggang, hampas!!

Catatan Epain: Teater lagi baik....

No comments: