Selamat Tahun Baharu 2020

Saturday, May 30, 2009

2 aksi yo-yo yang ingin dan tak ingin dilihat

Apa-apahal disini saya ingin mengucapkan tahniah kepada semua yang terpilih sebagai AJK dalam MOM...

Tetapi, untuk cakap pasal MOM, saya anggap sebagai straight forward, so, saya nak cakap pasal benda lain terutamanya yang berlaku pada hari Jumaat, 29 Mei...

29 Mei merupakan hari ulangtahun ke 36 pemergian seniman Agung, Tan Sri P. Ramlee yang saya anggap sebagai antara Melayu Ultra...Al Fatihah...

Namun 29 Mei 2009 saya anggap sebagai hari yo-yo...ada 2 aksi yo-yo yang saya ingin katakan disini...

Aksi yo-yo pertama - Shahidan Kassim tarik diri (yang ingin dilihat)

Semalam Datuk Seri Shahidan Kassim mengadakan sidang akhbar "tergempar" mengumumkan penarikan diri pertandingan memilih Presiden MOM....

Saya tak terkejut pun, malahan saya lega...sebab Mr Shahidan ni dah banyak sangat dah pegang jawatan presiden....cukuplah tu...

Jadi saya tak mahu anggap apa-apa penarikan diri tu cuma saya rasa sepatutnya dari awal lagi tak payah nyatakan kesediaan...buat malu je...

Kalau bertanding pun rasanya confirm kalah atas beberapa sebab yang tak mahu saya nyatakan...So ada baiknya Mr. Shahidan tumpu perhatian pada 4 bini nya sekang...kasi kesemua bini tu "baik-baik" belaka...barulah boleh kahwin muta'ah dengan yang lain...

Ingat Mr Shahidan, Sukan Sea ni bakal menjadi penentu betapa persatuan yang anda pegang tu progresif ke tidak...

Aksi yo-yo kedua - FAM tarik balik hukuman ke atas Kelantan (yang tak ingin dilihat)

Kenapa saya kata aksi ini tidak ingin dilihat?...Sebab ia menggambarkan FAM sebagai persatuan yang tak tetap pendirian...

Kalau dah tau "kesian" dengan Kelantan, kenapalah pegi hukum sampai sedemikian rupa?...

Bagilah hukuman bentuk lain, dan kalau nak kekal pun, ringankan lah hukuman lain, yakni denda...

Saya prnah tanya Datuk Che Mat Jusoh, dia cakap keputusan Lembaga Rayuan adalah muktamad...dan hanya Lembaga Eksekutif sahaja yang layak mendengar rayuan KAFA sekali lagi...

Tapi baru ni Lembaga Tatatertib yang buat keputusan membenarkan Kelantan beraksi Kota Bharu, tak ke yo-yo namanya?...

Bagi penyokong Kelantan pula, janganlah gembira sangat, sebab ini adalah peringatan agar jangan buat sesuka hati...nanti orang lain yang susah...jangan ingat tiket RM 10 yang dibayar, anda boleh buat sesuka hati...

Apa hal buat FAM, kalau nak hukum orang, lain kali fikir habis2...jangan nanti kredibiliti anda dipersoalkan....

Catatan Epain: Lebih baik main yo-yo terus....

No comments: