Selamat Tahun Baharu 2020

Thursday, December 17, 2009

Kiro champion la tu (kalau menang laa)



Saya masih tidak lupa dengan satu kenyataan yang pernah dikeluarkan Menteri Besar Negeri Sembilan, datuk Muhd Hassan selepas berakhir perlawanan akhir bolasepak SUKMA 2004 Negeri Sembilan...

Negeri Sembilan muncul juara bolasepak tetapi bukannya juara keseluruha SUKMA...

Tetapi disebabkan "aura melampau" bolasepak, maka Negeri Sembilan dianggap muncul juara seperti mana yang terhambur dari mulut Datuk muhd Hassan, "kalau menang bola, kiro campion la tu"...

Jadi, kata-kata itu saya teringt kembali selepas saya, isteri saya dan jutaan rakyat Malaysia menyaksikan pasukan bimbingan K Rajagopal layak ke perlawanan akhir yang dijadualkan petang ini...

pada masa itu, saya terbayang keesokannya kejayaan tersebut pastinya menjadi buah mulut hinggakan rakyat yang tak pernah jenguk stadium terdekat pun berbangga...

itulah yang dikatakan penangan bolasepak...walaupun ada yang naik menyampah dengan suasana semasa bolasepak negara, tetapi sebenarnya, "masih ramai yang sayang"...

Maka, sama-samalah kita berdoa, pingat emas bolasepak Sukan Sea 2009 di Laos bakal menjadi milik Malaysia selepas menanti selama 20 tahun...tetapi jangan pulak jika terjadi sebaliknya, perasaan bangga kita pada hari Isnin lepas bertukar kepada ayat-ayat yang kurang enak...InsyaAllah....

Catatan Epain: Coach Raja.....marah lagi ka sama saya?

No comments: