Wednesday, February 16, 2011

Sukan tak penting?...

Nampaknya cerita pasal "pembubaran" Meja Sukan RTM masih bertiup sama ada kencang atau tidak sejak Epain meninggalkan RTM, 2 tahun lepas...

Kali ini angin yang pernah bertiup pada 2009 telah "meniup" satu daripada beberapa aspek penting Berita Sukan RTM, iaitu slot khas atau segmen dalam Berita Nasional...

Isteri Epain sendiri pernah bertanya, betul atau tidak sebab dia kata memang Sukan Berita Nasional dah tiada pembaca (newsreader)...selepas itu "disahkan" pula oleh Rizal Hashim dalam blognya...

Ntah laa...Epain malas nak komen panjang pasal hal ni...sebab kalau bertanya orang terlibat...maka bermulalah episod "bangau oh bangau"....

Apa yang Epain mampu katakan, biarkan nanti bila dah ramai orang mula menyampah dengan RTM agaknya barulah diorang nak serius mewujudkan semula segmen sukan...

Ada orang dalam RTM mengatakan "sukan tak penting"...berita hiburan dan seni lebih penting....tapi baru sekejap tadi, Epain berborak dengan Professor di tempat Epain mengatakan antara berita yang wajib beliau tonton ialah berita sukan....

Jadi maknanya, sukan sekadar untuk orang muda semata-mata...dan peminatnya juga bukan datang dari golongan belia semata-mata...ramai orang sebenarnya yang tonton sukan tak kira channel apa pun....

Tapi seperti biasa, di RTM, sorang je yang minat dah cukup menentukan sama ada sesuatu program atau siaran akan diteruskan atau tidak...

Catatan Epain: Still tengokcerita P Ramlee di RTM...

6 comments:

Tengku Sidek said...

honestly..Segmen sukan di RTM agak membosankan..ntahla..tapi pasal perkembangan dunia agak terbaik..
nice blog..saya juga peminat Liverpool..jgh2 lah ke blog saya..terima kasih..follow sudaa..

Eden dah kobakan dah... said...

Epin, bola orang atasan tak suka sukan, maka dengan sendirinya syarikat itu akan mengetepikan segmen sukan. RTM perlu mencari pengacara baru yang lebih kreatif dan enovatif. Yang ada sekarang, lebih banyak 'syok sendiri'...

epain said...

tengku...

persepsi penonton terhadap RTM, bukan sekadar sukan memang membosankan...tp bukan salah semua dlm RTM tu...

ada sesetengah pihak yang telah menjadikan RTM membosankan...

golongan "muda" pernah mencuba beberapa idea utk diketengahkan agar RTM lebih segar, tetapi ditolak...

bila org lain buat, br nak suruh buat....

pasal blog anda...apa salahnya dilawati...you are not alone walking....n you'll never walk alone...

epain said...

eden...eh..ekau...

itu lah masalahnya...teringat kisah MK Land...

bab pengacara...memang RTM sentiasa mencuba mencari yg baru tetapi masalahnya yg lama kengkadang tak konfiden dgn yg baru....

yg baru pulak terlalu "menghormati" yg lama sampai "lupa identiti"...

bab syok sendiri...tu susah skit...sbb as pengacara, memang kena syok sendiri....

even John Dykes, Martin Tyler dan sbg terpaksa syok sendiri...

tp sy tak bape nak syok jd pengulas...

Sportsmemorabilia said...

Dear Webmaster,

I came across your Blog recently. I wanted to ask if you would please consider placing a link to my website called SportsMemorabilia.com?

We have an extensive collection of autographed and unsigned memorabilia for all your favorite athletes and teams.

If you think it would be of use to your visitors, would you please consider adding a link to my website on your page. We are happy to offer you a 10% discount to our Online Store if you do so.

Here is the link you could add:

http://www.sportsmemorabilia.com/ - a one-stop shop for sports memorabilia fans!

Please let me know if you have any questions.

Thanks!

Frank
SportsMemorabilia.com
frank641w@gmail.com

Anonymous said...

[url=http://www.pascherdoudounemonclersolde.com/]Moncler[/url]
Showing off a new Moncler people vest inside of this the winter months on and on at a go to together with your friends, solar energy panels winter season inside daytime is very amazing. Moncler blokes jacket is an excellent pick from this winter. This is more than worth it, usually do not feel the loss of that,it will not disappoint you..

[url=http://www.pascherdoudounemonclersolde.com/]Doudoune Moncler Pas Cher[/url]
How should you as a general gambler make your proficiency? This articles and other content rationale would be present primary footballing combined with punting skin foundations to increase your own competition. First and foremost Lengthen, punting may easily reach muscular tissues in addition to generate pains. Second- Sprinting soccer drills for kids will likely enhance perseverance.

[url=http://www.pascherdoudounemonclersolde.com/]Doudoune Moncler[/url]
North of manchester Be up against are generally really really the only surprisingly easy to settle for. With respect to hardness not to mention usability, the exact components can be good good. The most perfect arrangement between magnificent artwork and durability looks the emblem to stay the more thriving person.