Monday, December 8, 2008

Ambik ubat!!

Saya kat sekolah dulu masih ingat dialog ni...Ambik ubat!!...ditujukan buat member yang kena tiow dengan cikgu disiplin...

Tapi hari ni saya nak tuju buat skuad bolasepak negara yang baru sahaj tewas 2-3 ditangan Vietnam...

Apa lagi nak cakap...nilah akibatnya kalau main bola pun sempat nak melawa macam bergambar untuk majalah Mangga...

Saya tidak mahulah menceritakan apa yang perlu dilalui pasukan kendalian B. Sathianathan ini...tetapi cukuplah saya katakan memang patut makin ramain menjauhkan diri dengan bolasepak kita...

Ada ruang untuk berubah dipersiakan...kalau nak tunjuk bahawa bola Malaysia ada peningkatan, inilah tempatnya...bukannya lawan Chelsea, MU, Arsenal je baru nak tunjuk kuat...bukannya effect ranking pun...

Walaupun lawan pasukan seperti Vietnam, Laos tetapi inilah saingan kita sebenar..inilah bumi dan langit yang sebenar...tetapi kalau ini pun masih tak mampu....jangan haraplah untuk kita kembali ke landasan sebenar...

Okay...cukup bab pasukan kebangsaan...ini satu lagi hal yang memeningkan kepala...sebelum tu, ingat tak ngan iklan biskut, kejap ada kejak takde...

Ha...itulah liga kita....PDRM yang gatal tarik diri pun menggatal dengan masuk balik...pastu FAM pulak boleh membenarkan diorang masuk Liga Super...penyudahnya 15 pasukan akan bertanding untuk musim 2009....satu lagi musim yang penuh lawak buat FIFA dan AFC...

Saya ni bukanlah "pentadbir" bolasepak..tetapi patutnya PDRM hanya dibenarkan beraksi dalam Liga Perdana, hukuman buat mereka....

Tetapi biasalah FAM...persatuan yang suka mengubah peraturan dan format maka tidak hairanlah ianya terjadi...dan sebab itu juga ramai yang makin tidak hormat dengan FAM selaku badan induk bolasepak negara ini...

Catatan Epain: Musim 2010 apa pulak formatnya?

No comments: