Monday, June 22, 2009

Tukar format liga?...tak terkejut punnnn

Semasa sedang berada di Std Hoki Taman Daya, kawan saya memberitahu satu perkhabaran yang "telah lama saya jangka"...iaitu FAM bercadang untuk menukar format liga M...

Bagi saya tiada apa yang mengejutkan tentang perkhabaran itu....malahan macam takde perasaan bila kawan saya beritahu saya mengenai hal tersebut...

Cuma saya agak "hairan"...dalam bebanyak hal yang mengaitkan dengan kesuraman bolasepak Malaysia..ini je yang mampu dilakukan?....

Seolah-olah, punca selama ini kemerosotan bolasepak Malaysia diletakkan ke atas kegagalan menguruskan liga dengan baik...sedangkan yang menguruskan liga tu adalah manusia di dalam FAM..maka patutnya orang dalam FAM lah yang kena tukar....

Memang betullah orang cakap..FAM ini merupakan badan "terbesar" di negara ini yang langsung tidak mengendahkan apa yang orang lain cakap mahupun cadangkan...

Sekarang ni, kita tunggu jelah apakah perubahan format yang akan dilakukan..dan sudah pasti nama liga tu sendiri yang akan diubah sekadar untuk menghalalkan "perubahan" yang mahu dibawa....

Agak2, apa nama baru liga musim akan datang...Liga Super Premier?...atau Liga Super Bloopers?

Catatan Epain: Main liga kampung lagi baik...format tak berubah pun

No comments: