Monday, October 13, 2008

Bila nak berubah?

Malam tadi, kalau sesiapa tonton Warta Perdana RTM 1 pasti akan menyaksikan paparan Komplek Sukan Panji di Kota Bharu, Kelantan yang rosak...

Menteri KBS berjanji untuk memperbaiki trek untuk digunakan atlet Kelantan...

Apa yang menyedihkan tengok berita tu ialah keadaan trek memang teruk walaupun trek tersebut sebenarnya trek baru...bukannya pakai tar....

Tapi tulah Malaysia...buat tau, tapi tak reti nak jaga...pastu mcm biasa...menuntut agar dibina lebh banyak kemudahan sukan...dengan alasan pembangunan sukan....

Entahlah...bila lah agaknya kebanyakan penggiat kita akan belajr untuk jadi lebih professional...ni tak..tau projek masuk je..tapi tak bertanggungjawab...patutnya dalam kes Panji ni...kontraktor yang bertanggungjawab mesti tanggung...

Dan untuk masa depan...pastikan unsur penyelenggaraan di titik berat...

Catatan Epain: Nak tengok padang bola Msia "tip-top"

No comments: