Thursday, October 21, 2010

Macam tak pernah belajar dari pengajaran...

Selain isu yang membabitkan keselamatan dalam stadium dan mercun, FAM menjadi perhatian dek hasil yang dikeluarkan JKPT mereka berkenaan jadual musim depan...

Ramai menyangka bahawa kehadiran JK baru seakan suatu "rahmat" dalam melihat perubahan Liga Super tetapi selepas keputusan mereka, pastinya ramai yang terkedu...

Tak pernah satu liga pun dalam dunia ni yang buat jadual berbentuk "pilihan" kepada tuan rumah untuk memilih waktu perlawanan...tapi FAM akan buat...

Hari yang dipilih mungkin sesuai tetapi cadangan untuk memilih sama ada bermain pukul 5 pm atau 8.45 pm memang sesuatu yang kelakar....

Seingat Epain, antara tempat yang bermain petang ialah di Stadium Penampang, Sabah dan Stadium Sheikh Ahmad, Kangar...itupun agak lama dah....

Pada ketika itu, ramai yang tak setuju dengan jadual tapi tak boleh dielakkan sebab takde kemudahan lampu limpah....

Dan sekarang ni, walau ade lampu, nak main petang?...di hari bekerja?...sape yang nak tengok?

Epain harap JKPT kena lihat semula sebelum laksanakannya sebab isu jadual telah menjadi satu "kanser" dalam FAM yang mana pada mulanya ia adalah isu kecil tetapi semakin membesar disebabkan pegawai mereka terlalu "cekap" untuk melihat jadual EPL dan Piala Dunia berbanding sesuaikan dengan liga tempatan...

Sepatutnya tidak perlu diperdebatkan dengan panjang lebar, sebaliknya jawatankuasa ini perlu BUAT KERJA (macam sepanduk di mahkamah) dan bukannya BUAT KECOH tapi isinya kosong...

Catatan Epain: Nape tak main awal pagi je...confirm tak bertembung dengan EPL...

No comments: