Selamat Tahun Baharu 2020

Tuesday, September 16, 2008

Apalah akan jadi 20 tahun dari sekarang?...


Hmmmmm....

Sesiapa peminat sukan yang ada Astro tak sah kalau tak tengok 5 channel bermula 811 sampai 815....

Tapi kat sini saya bukan nak komen pasal 5 channel tu, tapi sebahagian rancangan yang dibawakan dalam sebahagian channel tu...

Paling tertarik bagi saya....bila ESPN dan Starworld ada menunjukkan kejohanan PS2 atau video games atau yang seumpamanya lah....

Saya pun heran...memang le bebudak dalam tu main video games sukan especially Winning Eleven mahupun Counter Strike...tapi, apa yang sukannya?...Video Games sukan?...

wow...kiranya pada Sukan Olimpik 2020 nanti, video games akan disenarai sebagai salah satu acara lah kan?...yelah sebab ianya sukan...

Saya ada bercakap dengan beberapa orang lama...diorang pun heran...apalah nak jadi sekang ni...video games pun diiktiraf sebagai sukan...even bukan IOC yang iktiraf tetapi dengan penyiaran bahan2 sebegini menunjukkannya ia "diiktiraf"....

Patutlah makin kurang orang main bola, pegang senapang...sebab bebudak sekang ni rasa, kalau terrer main game, kiranya main permainan sebenar pun sama jugak lah...

saya masih ingat dulu, ada sorang kawan saya ni...dia tak pernah main snooker, tapi dia handal main video game snooker...then dia ajak saya main snooker betul...selambe je dia cakap, "alah...dalam video aku boleh, takkan yang ni pun tak boleh?...last2 terkial-kial nak pukul bola....

Saya tahu ia merupakan business yang bagus...tapi takkanlah sampai membuatkan orang terlupa sukan dengan cara yang konvensional?....

Saya terfikir-fikir....kalaulah satu hari nanti, negara ini memerlukan lebih ramai sukarelawan menentang serangan bersenjata...macam manalah agaknya ye?..Saya ni sekurang-kurangnya pernah lah jugak pegang senapang cherry, permainan yang dah pupus sekarang ni....

Catatan Epain : Video kill The radio Star...pernah dengar lagu ni?

No comments: