Selamat Tahun Baharu 2020

Monday, July 20, 2009

Selamat Tinggal RTM...Dunia baru buat Epain..

Ketika posting ini ditulis, saya sebenarnya telahpun memulakan tugas di tempat baru tetapi bukanlah asing buat saya, iaitu di Fakulti Komunikasi dan pengajian Media, UiTM...

Tidak dapat dinafikan, dunia yang saya lalui sekarang merupakan dunia yang baru buat saya tetapi bukanlah dunia yang begitu asing...

Peranan saya mungkin berbeza, tetapi jiwa saya tetap kepada dunia kewartawanan yang telahpun saya tinggalkan...

Walaupun berat untuk meninggalkannya, tetapi saya rasa sukar untuk saya menolaknya...

Apa pun, di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan selamat maju jaya buat rakan-rakan di Meja Sukan Pusat berita TV RTM, tempat saya berkhidmat kira-kira 5 tahun yang lepas...

Walaupun jangka masa yang pendek, tetapi rasanya pelbagai pengalaman yang telah saya lalui hingga menjadikan saya seorang "dewasa" dalam profession saya...

Secara jujur, saya tidak meninggalkan dunia kewartawanan secara keseluruhan...setidak-tidaknya saya masih lagi seorang wartawan on-line tak berbayar...sebab kewartawanan terutamanya sukan, seakan sudah sebati untuk saya...

Bagi Meja Sukan Berita TV RTM pula, rasanya banyak yang perlu diperbaiki tetapi saya percaya anda akan terus maju, walau apapun persepsi yang dilemparkan...

Buat rakan wartawan media lain, ucapan maju jaya yang sama, saya tujukan, moga segala yang anda lakukan menepati ciri-ciri kewartawanan terbaik...

Apapun, saya hanya berubah tempat bertugas, tetapi kawan tetap kawan, tak mau lawan-lawan ok?...

Catatan Epain: Mencabar jugak kerjaya baru ni...

No comments: