Friday, May 16, 2008

Intercontinental atau Inter-Corn?

Okay...

15 mei menyaksikan bermulanya Piala Antarabenua atau Intercontinental Cup yg membabitkan 8 pasukan termasuk Malaysia...

Diwujudkan khusus utk pasukan bawah 23 tahun kebangsaan...

Nama memang menarik...sebab sekali dengar mcm anjuran FIFA..tapi ia cuma anjuran Octagon dan sanctioned by FAM + FIFA....

Malas nak komen panjang...cuma sikit mengeluh...buat apa lah anjur kejohanan yg mcm tergesa-gesa...dah la liga baru habis....

Konon dpt menarik pemain ternama seperti Lionel Messi...tp bila Argentina dan Ghana tarik diri agaknya baru sedar kot kat mana sebenarnya taraf kita ni...

Kita kalau dah bagus...tak payah kita panggil...org kan panggil...tp kalau mcm ni dah mcm kita yg terhegeh-hegeh...

Tapi tak pe lah...mungkin idea penganjuran ni dtg drpd org yg mengaku diorang ni pakar dgn bolasepak...

Akhirnya..ini shj idea yg mampu mereka timbulkan....

1 comment:

Deanna said...

Good for people to know.