Monday, May 19, 2008

Minggu murung buat Malaysia...

Minggu lepas merupakan minggu yang kurang baik buat Malaysia...

Kalau ikut fengshui...agaknya, fengshui kurang baik...

Apa tidaknya...kita gagal ke final Piala Thomas selepas tersekat ditangan China manakala skuad hoki kita terjelepok di tangga terakhir Piala Sultan Azlan Shah di Ipoh...

Okay..kita lihat satu persatu...bermula dgn Piala Thomas...

Bagi saya...kita "tidak kalah" sebenarnya,....kenapa sy cakap mcm tu...kita telah berjaya menggetarkan China yang gah dgn pemain yg dimiliki mereka...

Memang benar...kalau sesiapa yg tonton perlawanan separuh akhir itu...ada yg menganggap kita lebih berhak selepas lihat Chong dan pasangan fairuz-Zakry beraksi...

Tapi mcm yg sy cakap sebelum ini...Hafiz Hashim kalau diperlukan memang tak boleh harap...manakal Koo-Tan pula di luar jangkaan...Choon Hann pun mcm tu...cuma Choong Hann mempunyai faktor umur sebagai alasan...

Apapun...kita menunggu 2 tahun lagi...yg pasti skuad akan dtg akan dibarisi muka baru...dan bg sys...buat Hafiz, cukuplah...peluang untuk anda sudah tiba di kemuncak...

Ni pulak cerita hoki....lepas gagal ke Beijing, mereka dgn lantang berjanji untuk memenangi Piala Sultan Azlan Shah...

akhirnya..semua kempunan..pastu duduk tempat terakhir pulak tu...ish ish..

Apa jadi ni?...takkanlah nak suruh BPR siasat hoki jugak?...

Ada sesuatu dalam hoki ni...ntahlah...malas nak ckp panjang...sbb hoki ni dah merasakan bahawa mereka talh berada di satu tahap "agung" yang tak boleh disentuh langsung.....kesiannn

No comments: