Wednesday, August 20, 2008

Suatu permulaan baru atau baru nak mula?


Pelumba basikal trek, Azizul hasni Awang menamatkan acara pecut ditempat ke 8...terbaik dikalangan negara Asia...

Tapi hakikatnya, basikal gagal menyerlahkan pingat yang diidamkan...

Macam mana pun, ramai tetap positif dengan outcome dari Beijing serta prospek untuk 2012 khususnya menerusi Azizul hasni Awang...

Saya harap keyakinan yang diharapkan menjadi kenyataan...dan sekiranya jadi...maka semua mata akan tertumpu pada Malaysia satu hari nanti dalam sukan berbasikal..

Dalam masa yang sama, pembangunan basikal trek diharapkan mampu diperhebat...yelah kalau saya tak silap...dalam Msia ni ada 2 trek je yang ok...Velodrom KL dan Velodrom Rakyat, Ipoh, itu pun tengah tak baper nak ok...

Jadi, saya dengar Dungun sekarang ni merupakan kilang pelumba trek...apa kata bina satu velodrom di sana...n paling penting, pastikan ramai yang dapat gunakannya...rasanya lebih baik pusat macam ni daripada perhabis duit kat tempat lain...

Catatan Epain: Nak beli mountain bike...

2 comments:

Anonymous said...

saya pun harap kita akan dapat hasilkan pingat olimpik dari sukan selain badminton dan lumba basikal adalah prospek yang paling cerah. tapi kita perlu labur lebih sikit la, mana boleh dapat pingat kalau bajet tak nak bagi ye tak? un tuk pengetahuan, britain labur 70 juta untuk basikal sahaja, tu la pasal diorang sapu 7 emas!!!

epain said...

70 juta?....pound ke RM?...

kalau mcm tu, memang berbaloi lah...maknanya britain ada persediaan yg cukup...

kita punya persediaan cukup jugak, dgn pendedahan luar negara...tapi bnyk lagi yg kurang....

kengkadang pelik ye dgn analisis di negara kita ni?...apa yg diperlukan tak buat...apa yg tak perlu nak dibuat beriya-iya...